Du är här

2021-02-10 / Nyheter

Vi byter system

Under förra året pågick ett arbete inom koncernen för att hitta ett bättre tidrapporteringssystem än AiAi. I höstas hittade man det man letade efter och skrev avtal med Tidvis.

I Tidvis kan vi få mycket av det som vi saknat i AiAi vad gäller uppföljning och kvalitet och vi kommer från kontorets sida att kunna spara tid på administration. Det gör att vi kommer att få mer tid att göra det vi verkligen vill, träffa våra medarbetare och våra kunder.

Vad innebär detta för dig?
För dig som assistent kommer det inte att bli några stora förändringar utan i princip enbart utseendet. För dig som är samordnare och arbetar med schema på ett annat sätt så har du lite mer att sätta dig in i. Vi kommer att se till att du får den utbildning du behöver för att känna dig trygg med bytet.

I stort innebär bytet detta:

  • ny sida att logga in på (du når sidan genom vår hemsida på samma ställe som tidigare, “Logga in” och välj sedan “Tidrapport/Tidvis”)
  • nästintill samma vy att se schema och tidrapport
  • nästintill samma sätt att tidrapportera – skillnaden blir att du genom ett enkelt klick löpande under månaden bekräftar att du arbetat ditt arbetspass.

När startar vi?
Vi startade med 15 kunder redan den 1 februari. De teamsamordnare som finns i dessa grupper plus några andra utvalda har fått en kort introduktion i grunderna i förra veckan. Mer utbildning kommer att ske framöver tillsammans med hela grupperna. Vi återkommer direkt till dem de berör med information.

För dig som är intresserad och nyfiken så har vi lagt ut information på vårt intranät om Tidvis. Vi har gjort en flik för Tidvis där bla kan hitta en kort introduktionsfilm till hur du hittar runt i systemet.
Kom ihåg att vi är alla nybörjare från start och att vi klarar mer än vad vi tror bara vi arbetar tillsammans.

Har du några frågor så tveka inte att höra av dig till kontoret på 010-207 16 50.

Fler nyheter

Ny omgång av Kreativ Paus
2021-03-15

Ny omgång av Kreativ Paus

Idag startar en ny omgång av Team Olivias initiativ Kreativ Paus. Skapa dig i form och ladda upp ditt kreativa bidrag på www.kreativpaus.com under perioden 15 mars - 31 maj. 

Lycka till med ditt skapande! 

Sång på kontoret - digital variant
2020-11-16 / Nyheter

Sång på kontoret - digital variant

Som ni redan vet så har vi ställt om vad gäller Sång på kontoret och kommer from onsdag 18 november att hålla detta enbart digitalt. I alla fall fram till att vi får nya och lättade restriktioner.

För att vara med så klicka på denna länk: https://meet.google.com/edz-givp-ajd?hs=122&authuser=0. Det är samma länk för alla tillfällen så spara den så ni har den även framöver.
Om ni vill delta via telefon så ringer ni in på nedan telefonnummer och anger koden så kommer ni med.

 Omställning och omplanering pga Covid-19
2020-11-16 / Nyheter

Omställning och omplanering pga Covid-19

Skärpta restriktioner = ny planering
Torsdagen 12 november kom skärpta restriktioner vad gäller Region Dalarna. I stort innebär det att vi behöver ta ett omtag på vår planering den närmaste tiden. Till en början innebär det följande; Alla inplanerade p-möten kommer att genomföras digitalt, Sång på kontoret kommer att hållas digitalt, besök på kontoret måste föranmälas och ska hållas nere till ett minimum, bemanningen på kontoret kommer att dras ner till max 2 personer åt gången varje dag.